KOLEKSI RESEPI MASAKAN HOMEMADE ALA RESTORAN NASI KANDAR

KOLEKSI RESEPI MASAKAN HOMEMADE ALA RESTORAN NASI KANDAR

Assalammualaikum semua...😀

Sejak viral kes makan makan di restoran nasi kandar baru baru ini, tidak dinafikan saya sedikit rasa was was dalam diri...hurmmm...padahal, kecuaian itu boleh saja berlaku pada sesiapa sahaja..kan..

So, saya ambil semuanya dari sudut positif.Menilai sesuatu, tidak boleh hanya dari luaran, juga tidak boleh pukul rata.It's not good at all...right?🙂even some of them are muslims too, yang wajib kita support dan bagi galakan bukan sebaliknya memboikot mereka, hanya kerana kecuaian & kesilapan dalam satu dua isu.

Tetapi, disebabkan saya seorang yang suka explore dunia masakan, dan ilmu masakan tidak hanya terhad sekadar di dalam lingkungan kita sahaja, maka saya mencuba dan Alhamdulilah berjaya menghasilkan resepi yang kalau tak 100% , 95% almost like copy ori hehehehe...🤣🤣🤣🤣rasa yang sedap, dan ada yang rasanya jauh lebih sedap you😉  kerana bila dah masak sendiri ni, kita memasaknya dalam kuantiti yang lebih banyak so puas makan 😁😂..halal toyyiban of course dan puas hati rasanya...tak payah nak risau risau dah🤗

So, di bawah ini saya sertakan beberapa koleksi resepi saya yang berkonsepkan ala kandar, dan of course bakal ada lagi resepi resepi seterusnya yang bakal menyusul di dalam koleksi resepi Jom Masak.Jangan segan, jangan malu untuk mencuba sendiri resepi ini di rumah anda ya..lengkap dengan panduan langkah demi langkah supaya anda semua dapat masak resepi ini TANPA GAGAL...SELAMAT MENCUBA ❤












Ulasan